LOL får 13 årsgräns i USA

Åldersgränsen för LOL: Laughing Out Loud med Ashley, Miley Cyrus & Demi Moore har nu fått en PG-13 i USA. Alltså är det 13 årsgräns på filmen. Jag skulle gissa att den får 11 årsgräns här i Sverige om en nu kommer upp på bio, eftersom PG-13 oftast brukar vara det här (har jag för mig?).

LOL was rated PG-13 for "mature thematic content involving teen sexuality and drug and alcohol use, and for language." The Miley Cyrus comedy has yet to be added to the release schedule, though it does appear that it's found a home with distributor Lionsgate.



Källa



KOMMENTARER
Postat av: Jossan - kristens.se

Fast man bedömer helt olika i Sverige och USA. I USA så kan en film bli r-rated (17 års-gräns) på grund av saker som den här filmen gjorde den PG13. Typ "teen sex and alcohol use", men i Sverige blir inte en film från 15 eller 11 på grund av det. Här blir det 15-årsgräns om det är läskiga saker med, som man kan bli rädd av. ;) Så jag tror LOL kommer bli från 7 här i Sverige. :)

Ta tex Welcome to the Rileys som är från 17 i USA, men från 7 år i Sverige. :')

2011-03-17 | 20:57:05
URL/BLOGG: http://kristens.se




» NAMN

» E-POST (publiceras ej)

» URL/BLOGG



Kom ihåg mig!



Kom tillbaka till startsidan!




ASHLEY MICHELE GREENE, född 21 februari 1987 i Jacksonville, Florida. Ashley är en amerikansk skådespelerska och modell. Hennes stora genomslag kom med rollen som vampyren "Alice" i The Twilight Saga.